Informatică
katalyn2001
2023-01-27 02:10:57
Să se scrie un program care citeşte de la tastatură cele trei note ale unui elev și determină media lor. Date de intrare Programul citește de la tastatură trei numere naturale x, y, z, reprezentând notele. Date de ieşire Programul afișează pe ecran media calculată, cu exact două zecimale, fără rotunjire. Restricții și precizări cele trei numere citite sunt mai mari decât 0 și mai mici sau egale cu 10 media se va afișa cu exact două zecimale, fără rotunjire Exemplul 1 Date de intrare 9 9 7 Date de ieșire 8.33 Exemplul 2 Date de intrare 9 8 7 Date de ieșire 8.00 Si va rog foartee mult in C++!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Răspunsuri la întrebare
Damira
2023-01-27 06:43:50

#include #include using namespace std; //verifica daca nota este intre 1 si 10 int verifica_nota(int n){     //daca este mai mic ca 1 SAU mai mare ca 10     //returneaza zero     if(n<1||n>10){                 return 0;     }     //daca este intre cele doua, returneaza 1     else return 1; } int main(){     int x,y,z,verificare=1;     float medie;     //repeta introducerea de date pana cand utiliatorul pune datele corecte     // daca verificarea devine zero, a gresit, deci trebuie continuata cererea notelor     //daca au fost puse corect, atunci mergi mai departe     do{     cout<<"Introduceti cele trei note: ";     cin>>x;     cin>>y;     cin>>z;     //daca macar unui din cele trei numere nu este intre 1 si 10, cere din nou     //utilizatorului sa introduca numerele     if(verifica_nota(x)==0||verifica_nota(y)==0||verifica_nota(z)==0){         cout<<"Una dintre note nu este intre 1 si 10 sau este cu virgula, mai incearca odata ";         verificare=0;     }     else{         verificare=1;     }     }while(verificare==0);     //am pus 3.0 pentru a obliga rezultatul impartirii     //sa fie dat cu virgula, ci nu sa fie aproximat ca numar natural     medie=(x+y+z)/3.0;     //afiseaza media     cout<

balaceanuelena
2023-01-27 06:45:05

#include #include using namespace std; int main() {     float x, y, z;     cin >> x >> y >> z;     cout << setprecision(2) << fixed << (x + y + z) / 3.f; }

Adăugați un răspuns